początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Typowy śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, też dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe charakterystyczne opakowanie w kolorze blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i progresywnym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, że jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest bronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i rąk, został sukcesywnie rozszerzony o dopełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała i o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce konwencjonalnego kremu zajęły postępowe produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" seria. Nowym rozdziałem w historii firmy było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie zapachów firmowych. Jako typowy dominujący zapach towarów Nivea pozostała wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem syntetycznym. Ta specyficzna delikatna, świeża woń poza tym realnie neutralnych białych lub bezbarwnych kosmetyków była poprzez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze cenione i z ochotą kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z serii „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu firmy i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu została ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swym zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, przeznaczona dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych artykułów Nivea flakon perfum otrzymał bardzo prostą formę, na którym tylko dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Na dodatek kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana standardowemu dla marki wizerunkowi o jedynie dwóch barwach granatowej i białej.