Początki znanego dziś na całym świecie domu mody Prada były związane z Mediolanem. Tam właśnie swój mały sklepik z wyrobami skórzanymi w 1913 otworzyli dwaj bracia: Mario i Martino Prada, którzy dość momentalnie zdecydowali się na dobór nazwy dla swojego przedsiębiorstwa odtąd znanego jako Fratelli Prada. W asortymencie znalazły się rękawiczki, torby i walizki, które do dziś stanowią ważną część asortymentu. Gdy w 1919 bracia Prada dostąpili zaskakującego zaszczytu i zostali wybrani jako dostawcy dworu królewskiego oznaczało to rozwój przedsiębiorstwa i wzrost jego prestiżu. Temu wyróżnieniu Prada zawdzięcza także prawo do użytkowania symbolu królewskich węzłów domu Savoye. Prawdziwie ekscytująca okazała się być jednak epoka Prady, gdy przedsiębiorstwo w trzecim pokoleniu przejęła w swe ręce Muccia Prada w 1978 roku. Wylansowane przez nią lśniące czarne torebki nie tylko rozsławiły firmę Prada, ale też zmieniły jej oblicze. Produkty o raczej konwencjonalnym charakterze stopniowo ustąpiły miejsca wyszukanym stylowym kreacjom, jak czarny plecak z nylonu Pocone, dzięki którym Prada została przyjęta w poczet firm o randze światowej. Dziś Prada to nie tylko torebki z najwyższych półek, ale też delikatne buty, ubrania i cała gama akcesoriów włącznie z nie mniej pożądanymi okularami tej producenta. Zainteresowani znajdą także w sklepach Prady komórki i smartphony. Stosunkowo niedawno do programu artykułów dołączyły także pachnidła. W 2004 pojawiły się na rynku pachnidła o nazwie identycznej z domem mody. W 2006 roku pojawił się także ich męski odpowiednik „Prada Man". Ostatnimi nowościami na rynku okazała się być linia perfum żeńskich „Infusion", która doczekała się wielu wariantów: obok „Infusion d'Iris" znajdziemy także „Infusion de Fleur d'Oranger", „Infusion de Tubereuse", „Infusionde Vetiver", a także dla mężczyzn: „Infusion d'Homme".Warto także wspomnieć o cenionych kreacjach „Amber" i linii „Candy". Ta ostatnia kreacja z 2011 roku wyśmienicie oddaje charakter wielu produktów tej producenta: jest wyszukanym aromatem w luksusowym, ekstrawaganckim opakowaniu. Wylansowała je Daniela Andrier, komponując ten zapach na bazie zdecydowanych aromatów piżma, styraksu, wanilii i karmelu. Adekwatnie do tego orientalnego zapachu wybrano flakon: cylinder o smukłych proporcjach i atrakcyjnym rozwiązaniu kolorystycznym. W trakcie gdy dno flakonu jest zabarwione na czerwono, jego wnętrze wypełnia ciepła żółć perfum. Całości dopełnia opaska w ostrym różowym odcieniu w górnej części flakonu i złote dodatki: dekoratywny napis i dozownik w kształcie płaskiego kapelusza. Reklamowy spot z Lea Seydoux uzmysławia jednoznacznie, że te pachnidła są dedykowane tylko dla kobiet samoświadomych, które wiedzą, czego chcą i które bez zastanowienia po to sięgają.