Hubert de Givenchy, pochodzący z arystokratycznej rodziny francuskiej, po wcześniejszych doświadczeniach w świecie mody zdecydował się w roku 1952 na utworzenie własnej marki. Młody i utalentowany de Givenchy nie poprzestał jednak na tym i kilka lat później wraz ze swym bratem zajął się również z sukcesem kreowaniem kobiecych perfum.

Pierwszą kreacją w świecie czarodziejskich aromatów były pachnidła L'Interdit, które powstały, już wkrótce po tym, jak poznał wschodzącą gwiazdę filmową Audrey Hepburn. Natchniony jej osobistym urokiem, w którym widział ideał kobiety, nie tylko stworzył specjalnie dla niej kostiumy filmowe, lecz także te pierwsze perfumy.

Hepburn wzięła wówczas udział w ich promocji: jej niepokaźna twarz z standardową króciutką grzywką pojawiła się na plakatach reklamowych, zwracając na siebie uwagę wyzywająco patrzącymi, nieco smutnymi, ciemnymi oczami.

Hepburn pozostała do swojej śmierci muzą de Givenchy. Producent Parfumes Givenchy S.A. Rozwinęła się natomiast w następnych latach oferując z czasem też perfumy męskie, na czele z Monsieur de Givenchy oraz kosmetyki wraz z poszukiwanymi akcesoriami do makijażu.

Obok owej słynnej pierwszej stylizacji nic nie marnującymi na popularności klasykami domu de Givenchy stały się ponadto Givenchy III, Le De, a także Eau de Givenchy. Większość kreacji z tego domu urzeka kwiatowymi kompilacjami z dodatkiem słodyczy wanilii i obowiązkowej nutki arystokratycznej.

Do ostatnich atrakcyjnych nowinek należy para perfum dla niej i dla niego: Play for Her i Play for Him w innowacyjnych, do złudzenia przypominających iPoda flakonach spod ręki artysty Serge Mansau. W nawiązaniu do pierwszego sukcesu powstała w ostatnich latach także seria wody toaletowej Very Irrésistible Givenchy, reklamowanej przez Amande Seyfried.